Veel platforms gebruiken tags om gegevens op internet bij te houden. Als je gelieerde links gebruikt om je website te promoten of toegang hebt tot controle-informatie van diensten zoals Adsense, heb je misschien al iets soortgelijks gezien. In plaats van te proberen elk script afzonderlijk te onderhouden, kunt u met Google Tag Manager ze allemaal vanaf één plek bedienen.
In deze installatiehandleiding bespreek ik hoe u Google Tag Manager met uw website kunt verbinden. Hoewel het even duurt, maar als je veel tags voor derden op je site beheert, is het eenvoudig te installeren en kan het je een hoop tijd besparen.
In deze tutorial laat ik zien hoe je Google Analytics aan de manager koppelt. Dit komt omdat het bij het opzetten van een website een van de meest geïnstalleerde systemen is.
Hoewel u nog steeds kunt volgen als u geen Analytics-account heeft, wilt u dat misschien instellen als u echt wilt begrijpen wat er in deze zelfstudie aan de hand is.
Een Google-account-add-on voor Tag Manager
Tag Manager is een onderdeel van de Google Analytics-suite. Het is een van de verschillende technieken die u kunt gebruiken om gegevens te genereren voor alles, van het opzetten van inhoudsstrategieën tot advertentiecampagnes.
Klik op de knop “Gratis aanmelden” op de Tag Manager-website.
Klik op de knop “Doorgaan” nadat u de managertool een nieuwe accountnaam heeft gegeven. U kunt ervoor kiezen om de naam van uw bedrijf of uw website te gebruiken.
Geef vervolgens de container van de tagmanager een naam. U zou in dit geval uw domeinnaam gebruiken. U hoeft echter geen “HTTPS://” aan de website toe te voegen.
Selecteer onder ‘Waar container te gebruiken’ de optie Web. Apparaten met AMP, iOS, Android en internet kunnen Tag Manager gebruiken. De webversie is alles wat we gebruiken voor deze tutorial.
Klik op de knop “Maken” om het instellen van het account te voltooien.
U wordt doorgestuurd naar de Tag Manager-installatiepagina zodra u de Servicevoorwaarden heeft geaccepteerd. Houd dit tabblad open om de code voor de volgende alinea te kopiëren.
WordPress Tag Manager-plug-in
We moeten het installatiefragment van Google voor Tag Manager aan de website toevoegen nu je het hebt.
Er kunnen veel gelegenheden zijn waarbij het toevoegen van codefragmenten aan de kop- of voettekst van uw website nodig is om een tool of functie te gebruiken. Gelukkig maakt WordPress dit vrij eenvoudig te bereiken.
Installeer en schakel de plug-in “Insert Headers and Footers” in.
Selecteer in de WordPress-instellingen de tool Kop- en voetteksten invoegen.
Plak in het veld Koptekst de installatiecode voor de tagmanager die Google heeft verstrekt.
Om het script op te slaan, klikt u op de knop “Opslaan” in de rechterbenedenhoek.
Google Tag Manager-aanpassingen
Klik nog een keer op de knop “OK” in Google Tag Manager.
Klik in het menu op “Nieuwe tag maken”.
Verander de naam van de nieuwe tag in een bekende zin. Ik noem deze “Analytics” omdat ik een tag voor analyse toevoeg.
Om het type te kiezen dat u wilt gebruiken, klikt u op het venster “Tagtype”.
Met Google Tag Manager kunnen verschillende elementen worden geïnstalleerd. Het ondersteunt aangepaste HTML, afbeeldingen en een lange lijst met andere webgebaseerde apps. Om toegang te krijgen tot deze zelfstudie, selecteert u “Universal Analytics” in de lijst met aanbevolen opties.
Zet de tracking-ID van uw Analytics-account in het tekstvak.
Selecteer het trackingtype dat u in de gaten wilt houden met de tag. Voor nu laat ik het bij ‘Paginaweergave’.
OPMERKING: U kunt aanvullende statistieken en een aantal geavanceerde parameters aan deze eigenschap koppelen.
Om te bepalen wanneer deze tag wordt geactiveerd, klikt u op het venster “Triggeren”. Met andere woorden, dit is een gebeurtenis die de activering van de tag in gang zet.
Er is slechts één keuze voor triggering vanwege de aard van Analytics. Om het toe te voegen aan de tagmanager, klikt u op de trigger ‘Alle pagina’s’.
Klik in de rechterbovenhoek van de werkruimte op de knop “Opslaan”.
Uw website en de interne property van Tag Manager voor Analytics zijn nu gekoppeld.
De veelzijdigheid van de Google Tag Manager WordPress-plug-in is een van de redenen waarom zoveel mensen het leuk vinden. Het maakt op maat gemaakte HTML-extensies mogelijk en ondersteunt een grote verscheidenheid aan apps en hulpprogramma’s van derden. Dit betekent dat het gemakkelijk kan worden geïntegreerd met de meeste webhostingsystemen. Het is flexibel en kan u helpen al uw tags vanaf één plek te beheren, wat u veel tijd zou kunnen besparen. wilt u meer informatie neem dan contact op met onze
Google Bellen.
No comments:
Post a Comment