We weten allemaal dat de primaire functie van Facebook ‘Groepen’ is.
Afhankelijk van je doelen en doelstellingen, kun je een openbare of besloten Facebook-groep starten.
In dit artikel laat ik je stap voor stap zien hoe je een openbare Facebook-groep maakt.
Maar laat me eerst uitleggen wat een openbare Facebook-groep is en hoe u er baat bij kunt hebben.
Dus laten we beginnen!
Wat is een openbare Facebook-groep?
Een openbare Facebook-groep is een groep die iedereen (die op Facebook zit maar geen lid van de groep is) gemakkelijk kan vinden door ernaar te zoeken.
Deze persoon kan zien:
De inhoud die leden publiceren, evenals de opmerkingen die ze erop achterlaten
Hieronder staan de leden van de organisatie vermeld.
Het volgende is een lijst van managers en moderators.
Bovendien kan iedereen lid worden van de groep zonder goedkeuring van de beheerder of moderator.
Met de nieuwe ervaring van Facebook voor openbare groepen heeft het beheerdersteam echter controle over wie voor het eerst deelneemt aan de groepsgesprekken. Simpel gezegd, als goedkeuring van deelnemers is ingeschakeld, moeten mensen eerst toestemming krijgen om deel te nemen aan groepsberichten. Ze kunnen doorgaan met groepsgesprekken zonder goedkeuring nadat ze zijn geaccepteerd.
Als je nog steeds in de war bent, overweeg dan het volgende:
Wie ziet wat ik post in een openbare Facebook-groep?
Ik wil benadrukken dat in een openbare Facebook-groep iedereen (inclusief niet-leden) je berichten kan lezen.
De voordelen van een openbare Facebook-groep
Een openbare Facebook-groep heeft een groot bereik en invloed, aangezien iedereen ernaar kan zoeken, bekijken wat daar is gepost en het kan delen.
Beide factoren dragen bij aan het vermogen van een groep om te groeien.
Als je meer wilt weten over de verschillen tussen een openbare en een privé Facebook-groep, bezoek dan mijn blog: Openbare versus privé Facebook-groep: welke te kiezen?
Nu zal ik je vertellen waarom je hier bent gekomen: om te leren hoe je een openbare Facebook-groep maakt.
Dit alles in minder dan 5 minuten!
Hier gaan we.
Een openbare Facebook-groep maken in 7 eenvoudige stappen
Ga naar je Facebook-account en log in.
Wanneer u verbinding maakt met uw Facebook-account op een laptop, gaat u naar de verkenningssectie aan de linkerkant en klikt u op ‘Groepen’.
Als je bent ingelogd met je telefoon of de Facebook-app, ga dan naar het gedeelte Verkennen door op de drie regels in de rechterbenedenhoek te klikken.
Kies ‘Groepen’ in het vervolgkeuzemenu.
Vorm een nieuwe groep
Er verschijnt een scherm met Fb-groepen. Selecteer ‘Nieuwe groep maken’ in het vervolgkeuzemenu.
Deze keuze wordt aan de linkerkant van de laptop weergegeven.
Op de telefoon wordt aan de rechterkant de optie “groep maken” weergegeven.
Vul alle verplichte velden in.
A. Naam van de organisatie
De naam van uw groep moet kort zijn en het voordeel/intentie aangeven.
Om de simpele reden dat wanneer Facebook je groep voorstelt aan de meest relevante mensen, ze zullen herkennen waar het over gaat door alleen maar naar de naam te kijken en zich hoogstwaarschijnlijk zullen aansluiten als dit is wat ze zoeken.
Eigenlijk is er een eenvoudige methode om je groepen een naam te geven die altijd werkt. Het is te zeggen,
Doelgroep + pijnpunt/passiegebied
Groepsnaam speelt hier zeker een rol. Zorg er dus voor dat je je Facebook-groep dienovereenkomstig een naam geeft.
Als je er wat hulp bij nodig hebt, zou dit artikel zeker helpen👇🏻
Hoe kies je een Facebook-groepsnaam die helpt om je groep organisch te laten groeien?
B. Voeg wat mensen toe
Om een Facebook-groep aan te maken, moet je minimaal 1 persoon toevoegen, anders kun je niet verder.
Kies dus een van je vrienden.
Zoals het is, draait een Facebook-groep helemaal om de leden en gesprekken.
Zoals het is, draait het bij een Facebook-groep om de mensen die eraan deelnemen en de gesprekken die erin plaatsvinden.
C. Het privacyniveau instellen
Maak een openbaar profiel door Openbaar te selecteren in het vervolgkeuzemenu.
Perfect! Je Facebook-groep is in zijn meest eenvoudige vorm.
U moet het nu aanpassen. Ga je gang en doe hetzelfde.
Voeg een foto toe voor de omslag.
Dit doe je door op ‘foto uploaden’ te klikken of door een bestaande foto te selecteren.
Idealiter maakt u een nieuwe omslagfoto die de essentie van uw bedrijf overbrengt.
Je omslagfoto moet idealiter de naam van je band bevatten en duidelijk zijn.
Make-up-, huid- en haarverzorgingstips is de omslagfoto van een van onze opvoedingsgroepen.
Is het niet duidelijk?
Let ten slotte op de maat.
De omslagfoto van je Facebook-groep moet 1640 x 856 pixels groot zijn.
Raadpleeg deze blog als je meer wilt weten over best practices voor omslagfoto’s en fantastische ontwerpen wilt bemachtigen.
10 gratis ontwerpen voor omslagfoto’s voor Facebook-groepen + richtlijnen voor omslagfoto’s voor Facebook-groepen
Nadat je klaar bent met het maken van de omslagfoto van je groep, ga je gang en schrijf je een beschrijving.
Voeg een beschrijving van de groep toe.
De beschrijving van je Facebook-groep is een middel om nieuwe en potentiële leden uit te leggen waar je groep over gaat.
Zorg er daarom voor dat het overtuigend genoeg is.
Onder het gedeelte ‘Over deze groep’ ziet u de mogelijkheid om ‘Een beschrijving toe te voegen’.
Een uitstekende Facebook-groepsbeschrijving bevat de volgende secties:
De reden voor het vormen van de groep
Voor wie is het bedoeld?
Leden hebben er baat bij.
De do’s en don’ts van de groep
Hier is een voorbeeld van een fatsoenlijke Facebook-groepsbeschrijving.
Groei en inkomsten genereren voor Facebook-groepsbeheerders is de naam van onze Facebook-groep van krachtige beheerders.
We hebben het voorgaande genoemd:
Vertegenwoordigers van het leiderschap van de gemeenschap
De motivatie voor het vormen van de gemeenschap
Het voordeel dat het biedt
Wat te doen en wat niet te doen?
Hier is wat meer informatie over het bedenken van een fantastische groepsbeschrijving.
Nodig leden uit voor uw groep
Het is tijd om mensen uit te nodigen voor je Facebook-groep nadat je deze met succes hebt gemaakt, een coole omslagfoto hebt geüpload en de groepsbeschrijving hebt gewijzigd.
Omdat de leden en gesprekken de belangrijkste aspecten van een Facebook-groep zijn.
Maar voeg niet alleen mensen toe om ze toe te voegen.
Het toevoegen van vrienden, familie en familieleden die u bij uw nieuwe onderneming willen ondersteunen, zou uw eerste prioriteit moeten zijn.
Als je Facebook-vrienden hebt die je niet echt kent, nodig ze dan niet uit. Geef in plaats daarvan prioriteit aan degenen van wie u denkt dat ze echt geïnteresseerd zijn.
Als ze de groep leuk vinden, zullen ze in de toekomst graag hun eigen vrienden uitnodigen.
Aan de rechterkant zie je een optie om leden uit te nodigen, evenals een lijst met Facebook-vrienden.
U kunt op de knop Lid uitnodigen naast elke naam klikken om een persoonlijke notitie te verzenden, of u kunt op het paginapictogram klikken om een persoonlijke notitie te verzenden.
Dit bericht helpt je meer te begrijpen over hoe je mensen kunt uitnodigen voor je Facebook-groep.
En wat is de beste manier om mensen uit te nodigen voor een Facebook-groep?
Begin met posten!
Het is eindelijk tijd om te gaan posten!
Ik raad aan om te beginnen met een welkomstartikel waarin de richtlijnen worden genoemd. Het kan een eenvoudige woordpost zijn, maar een afbeeldingspost zou fantastisch zijn.
Door onder het menu Discussies de optie ‘Post schrijven’ te selecteren, kun je een leuke ontvangst sturen naar iedereen die lid wordt van je groep (links).
When you’re done, scroll down to the bottom and click ‘Post.’
I recently inquired of our group’s power admins about their first post in their respective Facebook groups.
And the reactions were incredible!
Check them for yourself.
Voila! You’ve just finished the process of creating and customizing your public Facebook group.
All you have to do now is share useful posts, focus on bringing people closer together, and urge them to participate more.
Submit questions and ideas on a variety of topics in your group’s category.
Members will respond with suggestions and insights, so reward those who are active in the group because it motivates them to engage more regularly.
Heb vooral plezier in het proces. Het is jouw community en het is aan jou om de groep actief te houden!
PS Bekijk deze blog voor 25 briljante ideeën voor deelname aan Facebook-groepen.
En voor het geval je bent vergeten hoe je de privé-instellingen van je Facebook-groep moet bijwerken, moet je het volgende doen:
Hoe maak ik een Facebook-groep privé van een openbare groep?
Nou, ongeacht de grootte van je Facebook-groep, je kunt dit gemakkelijk doen.
Wijzig privacy door naar ‘Groepsinstellingen bewerken’ te gaan en erop te klikken.
Als je dat doet, kun je een openbare groep omzetten in een privégroep.
Dat is alles.
Dus ga je gang en promoot je nieuw gemaakte openbare Facebook-groep.
Weet je dat Convosight elke dag door duizenden Facebook-groepsbeheerders wordt gebruikt om hun groepen te laten groeien, erbij te betrekken en er geld mee te verdienen?
U kunt zich hier AANMELDEN voor Convosight als u de betrokkenheid van uw Facebook-groep met ten minste 10x wilt vergroten of er geld mee wilt verdienen. Het is helemaal gratis. voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met onze Facebook bellen.
No comments:
Post a Comment