PayPal is een populair elektronisch betalingssysteem dat al meer dan twee decennia bestaat. PayPal maakt het eenvoudig om geld te verzenden en te ontvangen via internet. Er gebeuren echter fouten en u kunt per ongeluk het verkeerde bedrag of naar de verkeerde persoon sturen. Lees verder om erachter te komen hoe u PayPal-betalingen kunt annuleren.
Kunt u een PayPal-betaling annuleren?
PayPal is een webgebaseerd betalingssysteem. Tegen een kleine vergoeding kunt u geld van uw PayPal-saldo naar de PayPal-rekening van iemand anders sturen.
Veel e-commercebedrijven hebben PayPal-integratie, waardoor u snel en gemakkelijk voor goederen en diensten kunt betalen met uw PayPal-rekening.
Wanneer u een fout maakt en de verkeerde persoon betaalt of het verkeerde bedrag verzendt, kan het gemak van betalen een probleem worden.
In de meeste gevallen kunt u PayPal-betalingen die vanaf uw PayPal-rekening zijn verzonden, niet annuleren. De meeste betalingen die via uw PayPal-rekening worden gedaan, worden direct afgerond en kunnen niet worden teruggedraaid.
In sommige situaties moet de ontvanger echter actie ondernemen om het door u verzonden geld te accepteren en de betaling te voltooien. U kunt de betaling annuleren zolang de persoon naar wie u geld heeft overgemaakt het niet heeft geclaimd, en het geld zal onmiddellijk weer beschikbaar zijn op uw rekening.
Dit is echter een zeldzaam verschijnsel. In de meeste gevallen accepteert de PayPal-rekening van de ontvanger uw betaling automatisch en wordt deze meteen voltooid.
Hoe Een PayPal-betaling annuleren uitgelegd
Wanneer u iemands e-mailadres opgeeft om hen een PayPal-betaling te sturen, moet dat e-mailadres aan een PayPal-rekening zijn gekoppeld. Als er geen is, wordt de betaling vastgehouden totdat de ontvanger een rekening opent en de betaling accepteert, of tot 30 dagen zijn verstreken.
Als een betaling na 30 dagen niet is bevestigd, wordt deze onmiddellijk geannuleerd en wordt het geld teruggestort op uw rekening.
Als het door u opgegeven e-mailadres al aan een PayPal-rekening is gekoppeld, wordt de betaling meestal automatisch goedgekeurd en voltooid.
Sommige PayPal-rekeningen zijn daarentegen zo ingesteld dat bepaalde betalingen die bij hen worden ingediend automatisch worden geweigerd. Als dit het geval is voor de persoon aan wie u geld heeft overgemaakt, wordt uw betaling pas voltooid als de persoon dit handmatig bevestigt.
U hebt de mogelijkheid om de betaling op elk moment te annuleren voordat ze dit doen of voordat de periode van 30 dagen is verstreken. Na 30 dagen wordt het automatisch gedeactiveerd.
Volg de onderstaande procedures om een PayPal-betaling te annuleren die niet is geaccepteerd:
1. Log in op uw PayPal-account
2. Klik op de knop Activiteit boven aan het scherm
3. Zoek de openstaande betaling die je wilt annuleren
4. Klik op Annuleren
5. Klik op Betaling annuleren om te bevestigen
Als de betaling niet wordt vermeld als in behandeling, heeft de verkoper het geld al geaccepteerd en kunt u de betaling niet annuleren. In plaats daarvan moet u om terugbetaling vragen.
Welk type PayPal-transacties kan worden geannuleerd?
Elke PayPal-transactie die nog openstaat, kan worden geannuleerd. U kunt de PayPal-betaling annuleren in uw activiteitenmenu zolang de ontvanger het door u verzonden geld niet heeft geaccepteerd.
Als de ontvanger de betaling echter accepteert, wordt deze onmiddellijk afgerond en kunt u deze niet annuleren of terugdraaien. Dit geldt zowel voor persoonlijke betalingen aan vrienden en familie als voor zakelijke betalingen aan leveranciers. Met andere woorden, de procedure voor het annuleren van een PayPal-betaling is van toepassing op elke openstaande betaling.
Hoe Een terugkerende PayPal-betaling annuleren
Met PayPal kunt u terugkerende betalingen instellen, zodat u iemand regelmatig kunt betalen.
Terugkerende betalingen zijn hetzelfde als reguliere betalingen, behalve dat ze worden gepland en afgehandeld door software. Als gevolg hiervan is het annuleren van terugkerende PayPal-betalingen hetzelfde als het annuleren van een andere betaling. U kunt eerder ontvangen betalingen niet annuleren als de ontvanger ze al heeft geaccepteerd sinds ze zijn afgerond.
Als eerdere terugkerende betalingen zijn geweigerd en nog steeds in behandeling zijn, kunt u deze op dezelfde manier annuleren als reguliere betalingen.
Omdat er nog geen geld is verzonden, kunt u reguliere betalingen die in de toekomst plaatsvinden altijd annuleren. De software anticipeert eenvoudigweg op het later verzenden van het geld. Het annuleren van toekomstige terugkerende betalingen die nog niet zijn verzonden, is eenvoudig.
Volg deze eenvoudige stappen om toekomstige terugkerende betalingen op PayPal te annuleren:
1. Log in op uw PayPal-account
2. Selecteer de knop met uw gebruikersnaam erop in de rechterbovenhoek van het scherm
3. Kies Accountinstellingen
4. Klik op Geld, banken en kaarten
5. Klik onderaan de lijst op Automatische betalingen instellen
6. Kies welke terugkerende betaling je wilt annuleren
7. Klik op Annuleren.
Om ervoor te zorgen dat terugkerende betalingen niet worden verzonden, annuleert u ze ten minste 24 uur voor de volgende geplande betaling.
Hoe Een terugbetaling aanvragen bij PayPal
U kunt een betaling die vanaf uw PayPal-rekening is verzonden, niet meer annuleren zodra de ontvanger deze heeft geaccepteerd. In dit geval is er echter nog steeds een manier om uw geld terug te krijgen.
Als u de foutieve betaling heeft verzonden of als deze naar de verkeerde persoon is verzonden, kunt u contact opnemen met die persoon en hem verzoeken de PayPal-terugbetalingstool te gebruiken om uw geld aan u terug te geven.
Als het geld al is goedgekeurd, kunt u via PayPal een terugbetaling aanvragen door de onderstaande stappen te volgen:
1. Log in op uw PayPal-account
2. Open de overzichtspagina
3. Zoek de transactie waarvoor u een terugbetaling wilt ontvangen
4. Gebruik de gelinkte contactgegevens om de verkoper een e-mail te sturen en een terugbetaling aan te vragen.
Je hebt 180 dagen na het verzenden van de betaling om een terugbetaling aan te vragen. Daarna kunt u de ingebouwde terugbetalingsfunctie niet meer gebruiken en moet u contact opnemen met de ontvanger en vragen of hij u handmatig hetzelfde bedrag teruggeeft.
U kunt een geschil indienen als de persoon naar wie u geld heeft gestuurd weigert u terug te betalen of als u vermoedt dat ze een oplichter zijn. Om te proberen tot overeenstemming te komen, kunt u een geschil openen en met de ontvanger spreken via berichten in het PayPal-oplossingscentrum.
Volg de onderstaande stappen om een geschil op PayPal te openen:
1. Log in op uw PayPal-account
2. Open het Resolutiecentrum
3. Klik op Een probleem melden
4. Kies de betaling die je wilt betwisten
5. Klik op Doorgaan
6. Kies de Reden voor het geschil.
U kunt alleen een geschil indienen als de betaling voor een aankoop was, niet voor een persoonlijke overboeking. U kunt ook pas 180 dagen na betaling een geschil indienen.
Als het proces voor geschillenbeslechting er niet in slaagt het probleem op te lossen, kunt u de zaak escaleren tot een claim. Als je dat doet, zal PayPal-ondersteuning tussenkomen om te onderzoeken en te bepalen of je je geld moet terugbetalen of dingen met rust moet laten.
Zoals je ziet is het niet altijd eenvoudig om je geld terug te krijgen, zeker niet als de betaling nog openstaat. Daarom is het van cruciaal belang om alle details van elke betaling die u vanaf uw PayPal-rekening verzendt, te bevestigen voordat u deze indient. U voorkomt dat u een fout maakt en dat u op deze manier moet proberen uw geld terug te krijgen.
Laatste gedachten
In de meeste gevallen is er geen manier om een PayPal-betaling te annuleren. Het beste waar u op kunt hopen, is dat de ontvanger uw geld aan u teruggeeft. U kunt een openstaande betaling echter annuleren totdat de begunstigde deze heeft opgeëist en de betaling niet is voltooid. Toekomstige reguliere betalingen kunnen ook eenvoudig worden geannuleerd. Mocht het probleem hierna nog steeds optreden, dan kunt u contact opnemen met Paypal bellen.
No comments:
Post a Comment