Wednesday, June 1, 2022

Hoe terugvordering op PayPal in 2022?

 Elk jaar groeit het PayPal-platform in populariteit, waardoor het onderwerp van het uitvoeren van een terugvordering op PayPal steeds belangrijker wordt.

Volgens de gegevens overschreed het aantal actieve gebruikers van het systeem 360 miljoen in het derde kwartaal van 2020.


Op dit platform worden elke dag een recordaantal transacties uitgevoerd, dus leren hoe u kunt terugboeken op PayPal en winnen is voor u niet overbodig. In deze blog bekijken we de basisprincipes van terugvorderingen op ‘s werelds populairste platform.

Wat is een terugboeking via PayPal en welke redenen kan dit veroorzaken?

Een terugboeking is een veelgebruikte techniek voor het annuleren van transacties die zijn gedaan met kaarten van een van de grote betalingsnetwerken. Met andere woorden, de klant verzoekt de kaartuitgever om zijn betaling in te trekken en het van zijn rekening afgeschreven geld terug te storten.

Verschillende problemen kunnen leiden tot een terugvordering:

• De consument is vele malen gefactureerd;
• De klant kan zich niet herinneren dat hij een creditcardbetaling heeft gedaan;
• De consument heeft een kapot artikel ontvangen.
• De handelaar heeft het artikel niet aan de consument geleverd;
• De transactieautorisatieprocedure is niet ingevuld door de consument.

In dit geval moet de handelaar leren hoe hij een terugboeking via PayPal kan voorkomen. Hiervoor is een unieke deal die zorgt voor orderverificatie en 100% garantie op terugbetaling in geval van een terugboeking.
Bovendien is het niet ongebruikelijk dat de verkoper zich inschrijft voor een verkopersbeschermingsbeleid, waardoor de verkoper in specifieke omstandigheden kan voorkomen dat hij terugboekingskosten betaalt.

Hoe verschilt het terugboeking proces met PayPal van andere platforms?

Het terugboekingsproces wordt meestal gestart door de betalingsverwerker die contact opneemt met de creditcardmaatschappij die de creditcard heeft uitgegeven die is gebruikt om de betaling uit te voeren. Dit is echter niet het geval bij Paypal, wiens service deze autoriteit niet heeft. Om een terugvordering aan te vragen, moet u in dit geval de volgende stappen doorlopen:

De klant moet contact opnemen met de creditcardmaatschappij om een terugbetaling aan te vragen. Om het aan te vragen, stuurt u een e-mail naar het bedrijf, samen met het bewijs dat de koper de transactie heeft voltooid. Ook kan de koper het bedrijf bellen als dit voor hem handiger is;
Wanneer het verzoek van de kaarthouder is ontvangen, neemt het uitgevende bedrijf contact op met PayPal en neemt het geld van hun rekening op;
Het PayPal-platform maakt een einde aan de terugbetaling. Vanaf dat moment is het geld onaantastbaar.
De handelaar en de consument worden per e-mail op de hoogte gebracht en PayPal zal om de informatie vragen die nodig is om de betaling met succes te retourneren.

Paypal hoe terug te vorderen of een aantal subtiliteiten om in gedachten te houden

• De koper heeft 120 dagen na het plaatsen van een bestelling om een terugbetaling te ontvangen.
• Verkopers hebben slechts 10 dagen om de terugvordering aan te vechten op elke manier die zij geschikt achten.
• Het terugbetalingsproces duurt meestal een paar weken. Deze termijn kan oplopen tot 75 dagen als de zaak problematisch blijkt te zijn.

Hoe PayPal-terugboeking voor verkopers voorkomen?

De koper krijgt meestal voorrang op PayPal bij terugboekingen, terwijl de verkoper aan zijn lot wordt overgelaten en niet wordt beschermd.
Verkopers moeten deze richtlijnen volgen om het aantal mogelijke geschillen te verminderen:

• Beschrijf het retourbeleid voor de website. Plaats informatie op een zichtbare locatie waar een gebruiker deze gemakkelijk kan vinden;
• Probeer het probleem op te lossen zonder tussenkomst van een bank. Een dergelijk besluit zal uiteindelijk beide partijen ten goede komen.
• Houd uw contactgegevens niet verborgen. De kans op een succesvolle geschillenbeslechting wordt enorm vergroot als de klant het ontstane conflict zo snel mogelijk kan bespreken met de ondersteuningsdienst.

De Onderkant lijn

Voor elk online bedrijf is een terugvordering een ongewenste gebeurtenis. Een bedrijf verliest zijn goederen, betaalt een vergoeding, maakt zijn klanten woedend en loopt het risico te worden gesanctioneerd door betalingssystemen. Wanneer het aantal terugboekingen een bepaalde door het betalingssysteem bepaalde drempel bereikt, kan het geen creditcardbetalingen meer accepteren. De ideale aanpak zou zijn om een betalingsverwerker te vinden die niet alleen software levert om zich te verdedigen tegen frauduleuze transacties, maar ook helpt bij het oplossen van terugvorderingsgeschillen.

Met de door ons gegeven stappen kun je in 2021 geld terug krijgen op PayPal. Mocht er ook daarna nog een probleem zijn, dan kun je contact opnemen met PayPal bellen.

No comments:

Post a Comment

Hoe Google-fout 500 op te lossen

 Google is een onmisbaar hulpmiddel voor zowel persoonlijk als professioneel gebruik. Van zoekopdrachten en e-mail tot cloudopslag en andere...