Wednesday, September 7, 2022

Hoe Google Chrome te repareren ‘Hij is dood, Jim!’ Fout op Windows en ChromeOS

 ‘Hij is dood, Jim!’ is een veelvoorkomende foutmelding die wordt weergegeven wanneer gebruikers van Windows of Chromebooks Google Chrome proberen te starten. De storing wordt aangegeven door een korte mededeling op het scherm (Hij is dood, Jim!) en een paar suggesties voor probleemoplossing die in de meeste situaties niet effectief zijn om het probleem aan te pakken.

Opmerking: ‘Hij is dood, Jim’ is een bekende slogan en sneeuwkloon die voor het eerst werd gebruikt door Dr. Leonard McCoy om een overlijden te bevestigen en te melden aan Captain Kirk in Star Trek: The Original Series.

Voordat u doorgaat naar de wijzigingen die het probleem in Google Chrome zouden moeten verhelpen, moet u eerst uitzoeken wat de oorzaak is, dus hier volgt een kort overzicht van wat de oorzaak zou kunnen zijn van uw ‘Hij is dood, Jim!’ bericht. Fout:

Vooraf geladen pagina zit vast in het ongewisse — Wanneer u de browser opnieuw opent na een periode van inactiviteit, zullen bepaalde webpagina’s scripts uitvoeren die niet correct opnieuw worden geladen. In dit scenario zou het gebruik van een aangepaste uitvoeringsparameter voor Chrome moeten voorkomen dat het probleem terugkeert.

Extensie-interferentie – Het blijkt dat een paar lastige extensies (met name ScriptSave) de neiging hebben om de browser zo slecht te laten werken dat scripts niet opnieuw kunnen worden geladen na lange perioden van inactiviteit. In dit scenario kunt u het probleem oplossen door uit te schakelen de gewraakte extensie.

De webpagina is plotseling beëindigd. Er zijn ook gevallen waarin een pagina niet correct werd gesloten of werd gesloten terwijl een achtergrondscript actief was. Als u de pagina-elementen dwingt om opnieuw te laden, zou u het probleem moeten kunnen oplossen.

Onderliggend geheugenprobleem: Chrome heeft mogelijk onvoldoende geheugen, of het proces van de webpagina is gestopt door een hulpmiddel voor bronbeheer of om een andere reden. Dit komt het meest voor op low-end pc’s en vroege Chromebooks. Sluit alle inactieve tabbladen om in deze situatie extra geheugen vrij te maken.

Nu je op de hoogte bent van de verschillende scenario’s, volgen hier een paar onderliggende oplossingen (die allemaal zijn bevestigd door andere gebruikers) die je zouden moeten helpen met je Google Chrome ‘Hij is dood, Jim!’ probleem. Fout:

Herlaad de pagina

Als u deze foutmelding alleen krijgt wanneer u uw pc uit de slaapstand haalt nadat u Chrome open heeft gelaten, kan de oplossing zo simpel zijn als het opnieuw laden van de Chrome-pagina waarop het bericht ‘He’s Dead Jim’ wordt weergegeven.

Als je deze fout ziet vanwege een defect script, zou herladen het probleem moeten oplossen.

Klik eenvoudig op het herlaadpictogram in de linkerbovenhoek van de browserpagina en kijk of de pagina opnieuw wordt geladen zonder dat hetzelfde onaangename probleem zich voordoet.

Als je zojuist de pagina opnieuw hebt geladen en je wordt gevraagd door dezelfde ‘Hij is dood, Jim’-fout, ga dan naar de volgende mogelijke oplossing hieronder.

Sluit de inactieve tabbladen

Als u een pc met onvoldoende RAM gebruikt, kan de foutmelding ‘Hij is dood, Jim’ verschijnen in scenario’s waarin uw pc eenvoudigweg niet alle actieve websites aankan.

Hoewel Google Chrome het resourcebeheer heeft verbeterd met recente interacties, zou je dit bericht kunnen verwachten als je een aantal tabbladen hebt geopend die achtergrondscripts uitvoeren.

Opmerking: om Taakbeheer te openen, klikt u op Ctrl + Shift + Esc. Dit geeft het huidige geheugen en CPU-gebruik weer. Eenmaal binnen, ga naar Processen en kijk naar de CPU– en geheugenpercentages.

Als u dit probleem alleen op een low-end pc ziet, kunt u ook alle inactieve Google Chrome-tabbladen die u niet gebruikt, sluiten. Dit verlicht de druk op het RAM-geheugen van uw pc, waardoor het gegevens kan verwerken zonder bepaalde processen geforceerd te stoppen.

Klik eenvoudig op het X-pictogram dat bij elk tabblad hoort om de inactieve tabbladen te sluiten die u niet nodig hebt totdat u alleen de tabbladen overhoudt waar u niet zonder kunt.

Zodra elke noodzakelijke pagina is gesloten, laadt u de pagina opnieuw die de ‘Hij is dood, Jim’ veroorzaakte en kijk of het probleem nu is verholpen.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost, gaat u naar de volgende mogelijke oplossing hieronder.

De ScriptSave-extensie (of vergelijkbaar) uitschakelen

Als de eerste methode niet voor u werkte, is het probleem hoogstwaarschijnlijk te wijten aan een extensie van derden of wanbeheer van het geheugen.

Als de ‘Hij is dood Jim!’ probleem wordt veroorzaakt door een defecte extensie, is ScriptSafe de meest waarschijnlijke boosdoener. Deze add-on voegt een extra beveiligingslaag toe tussen de eindgebruiker en de scripts die op de achtergrond worden uitgevoerd wanneer de gebruiker een website bezoekt.

De meest typische oorzaak van dit soort problemen is ScriptSafe, maar er zijn zeker andere soortgelijke extensies die hetzelfde soort gedrag produceren.

Of u nu ScriptSafe of een vergelijkbare extensie gebruikt die u meer controle over uw browser geeft via verschillende beveiligingsmethoden, u moet proberen deze eerst uit te schakelen om te zien of de ‘He’s Dead, Jim’-fout verdwijnt.

Als u denkt dat dit scenario op u van toepassing is, gebruikt u de onderstaande procedures om de gevaarlijke Chrome-extensie uit te schakelen:

Opmerking: de onderstaande instructies werken voor zowel Windows als ChromeOS.

  1. Klik in het venster dat de foutmelding ‘Hij is dood, Jim‘ activeert op de actieknop (rechtsboven) en klik op Meer hulpprogramma’s> Extensies.
  1. Zodra u op de pagina Extensies bent, zoekt u naar ScriptSafe of een vergelijkbare extensie waarvan u denkt dat deze het probleem veroorzaakt.
  2. Nadat u de problematische extensies hebt gevonden, schakelt u de aan/uit-schakelaar van de ScriptSafe (of gelijkwaardige) extensie uit.

Opmerking: als u deze extensie niet langer nodig hebt, kunt u deze volledig verwijderen door op Verwijderen te klikken en de actie vervolgens te bevestigen door nogmaals op Verwijderen te klikken.

  1. Sluit de Chrome-browser wanneer de extensie is gerepareerd en hervat deze om te zien of de fout is opgelost.

Als het probleem ‘Hij is dood, Jim’ nog steeds optreedt wanneer u een Chrome-webpagina opent nadat u de kans op een storende extensie heeft geëlimineerd, gaat u verder met de volgende mogelijke oplossing hieronder.

AppContainer uitschakelen (alleen Windows)

Dit is een typisch probleem dat wordt veroorzaakt door beveiligingsbeperkingen die voorkomen dat sandbox-processen toegang krijgen tot het netwerk. Hoewel dit een beveiligingsfunctie is die meestal onopgemerkt blijft, kan het ertoe leiden dat bepaalde webpaginascripts kapot gaan.

Als u alleen de foutmelding ‘Hij is dood, Jim’ krijgt wanneer u bepaalde webpagina’s met scripts opent, zou u het probleem moeten kunnen oplossen door AppContainer voor Google Chrome te verwijderen met de opdracht ‘–disable-appcontainer’. U kunt dit doen door het doelveld van de snelkoppeling of de taakbalkpin te wijzigen.

Hieronder vindt u volledige methoden voor het oplossen van het ‘He’s dead, Jim’-probleem op Windows door de AppContainer-beveiligingsbeperking te verwijderen en de Google Chrome-startsnelkoppeling te wijzigen:

Opmerking: de onderstaande instructies werken alleen op Windows, niet op Chrome OS. U kunt de onderstaande stappen volgen als u Windows 8.1, Windows 10 en Windows 11 gebruikt.

  1. Eerst moet je de snelkoppeling van Google Chrome vinden, er met de rechtermuisknop op klikken en Eigenschappen openen

Opmerking: u kunt ook met de rechtermuisknop op de Google Chrome-pin in uw taakbalk klikken.

  1. Gebruik in het menu Eigenschappen het menu bovenaan om toegang te krijgen tot het tabblad Snelkoppeling.
  2. Zodra u zich op het tabblad Snelkoppeling bevindt, zoekt u het item Doel.
  3. Voeg vervolgens de volgende regel code toe aan het einde van het doelvak, direct na ‘ ” ‘

--disable-appcontainer

5. Nadat de regel code is toegevoegd aan het einde van het doelvak, klikt u op Toepassen om de wijzigingen op te slaan en de wijzigingen permanent te maken.

6. Start uw browser opnieuw en kijk of het probleem is opgelost zodra u Chrome opnieuw start en dezelfde webpagina laadt die eerder de fout veroorzaakte.

We zijn aan het einde gekomen van onze ‘He’s dead, Jim!’-foutmelding op Windows- en ChromeOS-uitlegblog. We begrijpen hoe vervelend het is als er vanuit het niets een probleem op uw schermen verschijnt en uw bedrijf verstoort. We hopen dat u na het lezen van de vorige blog de kwestie met succes kunt oplossen. Neem contact op met onze technische goeroes op Google bellen als je meer uitleg of hulp bij de stappen nodig hebt.

No comments:

Post a Comment

Hoe Google-fout 500 op te lossen

 Google is een onmisbaar hulpmiddel voor zowel persoonlijk als professioneel gebruik. Van zoekopdrachten en e-mail tot cloudopslag en andere...