Thursday, June 15, 2023

17 slechte manieren om je Facebook-omslagfoto te gebruiken

 Het grootste stuk onroerend goed op je Facebook-pagina is je omslagfoto.

Wanneer mensen naar uw pagina komen, is dit het eerste wat ze zien.

Daarom is het zo cruciaal om de tijd en moeite te nemen om een goede omslagfoto te maken.

Klopt het niet dat je een onvergetelijke eerste indruk wilt maken?

Veel bedrijven geven naar mijn mening gewoon hun website-URL weer op een eenvoudige achtergrond.

Boooooor!

Dit is niet alleen een gemiste kans, maar het geeft ook geen informatie over uw pagina, product of diensten.

Dus, wat zijn uw opties?

Hoe u uw Facebook-omslagfoto op 17 verschillende manieren kunt gebruiken

Hier zijn enkele geweldige ideeën om je fans en bezoekers te imponeren met je omslagfoto.

  1. Creëer een persoonlijk merk

Wie is KLM?
Wat ik leuk vind: KLM laat niet alleen hun creatieve kant zien, maar de omslagfoto dient ook om hun bedrijf te promoten.

Guy Kawasaki is een bekende auteur en ondernemer.
Wat ik bewonder aan deze foto is dat degene die hem heeft gemaakt weet wat hij doet. Het zegt veel over Guy Kawasaki als een fantastische spreker (excuseer de woordspeling).

Ik raad je ten zeerste aan om naar hem te luisteren als je dat nog niet hebt gedaan.

  1. Toon de belangrijkste kenmerken van uw product.

Wie is het: The Post Planner

Wat ik leuk vind: zelfs als je nog nooit van Post Planner of hun software hebt gehoord, legt deze eenvoudige omslagfoto de voordelen uit van het gebruik van hun service.

Als u op de omslagfoto klikt, krijgt u ook meer informatie.

  1. Maak een mailinglijst

Entrepreneuress Academy is een groep vrouwen die een eigen bedrijf willen starten.

Wat ik er leuk aan vind: Er zijn twee aspecten aan deze coverfoto die ik leuk vind:

  • hoe goed het de oprichter van het bedrijf promoot
  • manier waarop een Pinterest-e-boek wordt gepromoot

Fans kunnen het e-boek krijgen door hun e-mailadres in te voeren op een bestemmingspagina. Wat een mooi voorbeeld van een bruikbare omslagfoto!

Het lijkt te werken omdat bit.ly alleen al 2.570 klikken van Facebook meldt!

  1. Promoot het werk van je bewonderaars

Bob Marley is wie hij is.

Wat ik er leuk aan vind: in plaats van deze ruimte te gebruiken om de muziek van Bob Marley te promoten (wat niet nodig is), gebruikt de pagina deze om kunstwerken van fans weer te geven.

Fans kunnen meer over wedstrijden ontdekken door op de omslagfoto te klikken.

En ik weet zeker dat Bob het leuk vindt omdat het zijn bewonderaars in staat stelt om “samen te komen en zich goed te voelen”!

  1. Maak een wedstrijdaankondiging

Hockey Wie zijn dat?

Wat ik er leuk aan vind: ze gebruiken hun omslagfoto niet alleen om winnaars uit te lichten, maar ze gebruiken deze ook om reclame te maken voor hun wekelijkse wedstrijd.

Wat een slimme manier om twee vliegen in één klap te slaan! — Deze pagina voert de zaken correct uit.

  1. Geef een overzicht van uw product.

Ivy’s Garden Food is de eigenaar van Ivy’s Garden Food.

Wat ik leuk vind: ik vind het leuk hoe ze foto’s gebruiken om de voordelen van hun product te benadrukken.

Ik kan zien dat het een natuurlijk en gezond product is op basis van de naam van de pagina en de omslagafbeeldingen.

  1. Maak je fans bewust van je.

Walmart is het bedrijf in kwestie.

Wat ik er op prijs stel: Walmart bedankt zijn consumenten en voegt een persoonlijk tintje toe door afbeeldingen van zijn bewonderaars te tonen.

Walmart biedt leuke thema’s waarin fans kunnen bijdragen om het nog leuker te maken. Wie wordt er graag voor de gek gehouden of behandeld?

  1. Laat uw mensen opvallen

Sprinklr is de naam van het bedrijf.

Wat ik leuk vind: terwijl de meeste bedrijven in deze branche de belangrijkste voordelen van hun goederen benadrukken, kiest Sprinklr voor een andere benadering door de gezichten van de personen achter het bedrijf te presenteren, waardoor het een menselijker tintje krijgt.

  1. Voeg sociaal bewijs toe.

Sandi Krakowski is een bekende actrice.

Wat ik leuk vind: ik vind het leuk hoe Sandy haar omslagfoto gebruikt om enkele van haar carrièreprestaties te benadrukken. Het is een briljante strategie om anderen te overtuigen in haar te geloven.

  1. Doe een productverkoop

Danny Brown is de naam van het personage.

Wie zegt dat alle omslagfoto’s visueel verbluffend of inspirerend moeten zijn?

Danny verkoopt zijn boek en plaatst er getuigenissen over met zijn omslagafbeelding. U kunt een link naar de website van het boek krijgen door op de afbeelding te klikken.

  1. Toon uw toewijding aan een doel.

Wie is Ford?

Wat ik leuk vind: oktober is de maand voor de bewustmaking van borstkanker en veel bedrijven hebben hun best gedaan om hun steun te betuigen door afbeeldingen met een roze thema te plaatsen en roze vaker te gebruiken.

Ford heeft een stap verder gezet door hun omslagafbeelding roze te schilderen om zijn steun te betuigen.

  1. Geef toekomstige evenementen weer

Salesforce is een softwarebedrijf.

Wat ik waardeer: ik vind het leuk hoe Salesforce de omslagafbeeldingen gebruikt om hun aanstaande evenement te promoten, inclusief de keynote-sprekers.

Ik weet zeker dat er hier enkele sprekers zijn die ik graag zou willen horen.

  1. Leg het onderwerp van je pagina uit.

Wie Zijn ze: SocialMouths

Wat ik leuk vind: de omslagafbeelding van SocialMouths is niet alleen mooi, maar beschrijft ook waar de pagina over gaat.

Als fans ervoor kiezen om de pagina leuk te vinden, weten ze precies waar ze aan beginnen.

  1. Neem een seizoensgebonden mentaliteit aan

Wie te bellen: (800)

-Flowers.com

Wat ik leuk vind: als uw bedrijf seizoensartikelen verkoopt, kunt u doen wat 1-800-Flowers doet en uw omslagfoto gebruiken om reclame voor te maken.

  1. Maak een pitch voor een nieuw product.

Lady Gaga is de stem van de show.

Wat ik leuk vind: Lady Gaga’s omslagafbeelding is niet alleen artistiek, maar dient ook als een gedurfde herinnering aan fans dat het volgende album onderweg is.

  1. Laat je lichtere kant doorschijnen.

Adfreak is een personage in de film Adfreak.

Wat ik leuk vind: De omslagfoto onthult iets over de bedrijfscultuur: ze hebben een goed gevoel voor humor!

En ja, ik ben nog steeds perplex waarom de kameel in een bioscoop is!

  1. Voeg getuigenissen toe.

Wie is het: Fiverr

Wat ik leuk vind: het gebruik van getuigenissen van klanten helpt de legitimiteit van uw bedrijf aan fans te illustreren. Ik geniet ervan hoe Fiverr hier gebruik van maakt.

Gevolgtrekking

Zoals je kunt zien, kan je Facebook-omslagfoto op verschillende manieren worden gebruikt.

Een suggestie die ik zou doen, is om je Facebook-omslagfoto regelmatig te wijzigen om hem nieuw en intrigerend te houden.

Maar welk pad u ook kiest, onthoud dat u altijd trouw blijft aan de toon van uw bedrijf.

Als je hulp wilt bij het maken van de beste omslagfoto die je ooit hebt gezien, neem dan contact op met onze Facebook bellen.

No comments:

Post a Comment

Hoe Google-fout 500 op te lossen

 Google is een onmisbaar hulpmiddel voor zowel persoonlijk als professioneel gebruik. Van zoekopdrachten en e-mail tot cloudopslag en andere...